Friday, October 22, 2010

kehidupan-ku di semester 1 program matrikulasi semester 1,sesi 2010/2011






hai semue..blog aku kali nie aku nak cite pasal kehidupan aku kat matrix yg sgt "menyeronokan" nie...mule2 bkn nak sgt masuk matrix nie...x teringin pown..juz sesaje je apply..hahah..tapi apekan daya dapat jugak..nampak sgt aku pandai..hahaha...aku ade gak tawaran blaja asasi engineering kat UIAM tp ish x nak ar...nak kene wat degree kat sane..da la xde course yg aku nak..my daddy n uncle suruh aku masuk sane gak sbb da tjamin aku dpt smbg degree kat sane...my gradma pulak melarang..hehe..mcm memahami isi hatiku ini pulak...lalu aku membuat keputusan utk pegi holiday ngan my bro kat singapore..hehe...pist time g singapore tanpa my parents...agak sronok ar...singapore is a fun way to shop!kebetulan time g singapore 2 tarikh same daftar matrix..hurmm...nmpk sgt la x masuk matrix...bile da 4 ari kat singapore,tibalah mase untuk ku pulang ke tanah air terchenta..mase balik konpus nak masuk ane...last2 aku decide masuk matrix..penat la aku call jabatan matrix mintak diorg bagi aku register gak..nasib baek ketue matrix 2 kasih..tanx bbyk mak cik!!hahaha...aku pown g la register kat matrikulasi kuala pilah..hahaha...disinilah bermulanya perjalanan aku sebagai seorg pelajat matrix yg hanya perlu blaja utk menepuhi alam universiti pada tahun mendatang..time register rase cm nak nagis pown ade gak..ye ar..pist time dok asrama..heheh..tp aku kuat..mane ade nagis,,hebat x???kebetulan aku ditempatkn dlm kelas yg same ngan schoolmate aku yg dari skull rendah iaitu cik NOOR HINNAH HAMID...heheh..happy je aku rase..ade gak member sorg yg same kelas ngan aku!!lepas register je aku terus masuk kelas...berjumpa la aku dgn class mate baru aku,...huhu..kelas aku terdiri drpd 7 org lelaki sahaja yg x reti nak bergaul ngan pompuan n 15 org perempuan...membosankan betol dok matrix..kawan laki x byk pown...tp an matrix ramai giler dak matrix...hampir suku matrix 2 dak pd...seronok..rase cm kat pd je...hehehehe..floor aku je ade 4 org dak pd..haaa...lupe nak cite pasal kediaman aku....aku dpt dok blok C1...ia bersamaan dgn blok plg jauh,plg tinggi dan paling selalu xde air..da la aku duk floor plg atas n plg ujung..huuhu..nasib2...nasib baek scenery die cantik...nampak la gunung2 yg tersergam indah 2..hahah..klau da cite pasal kediaman mesti cite pasal roomates aku..heheh..1 bilik 4 org..agak besar tau bilik die...siap ade tempat nak sidai baju agi..hehehe...antara roomates2ku ialah katil A: azira ali...katil B: "cahaya"azmira azmi...katil C : faranizah aka fara kaulitz...disini aku ade melampirkan foto2 mereka..lupe nak cite..aku dok satu floor nagn ezzah syahira..huhuhu
FIGURE 1: fara kaulitz n bill kaulitz
FIGURE 2: mira(bertudung itam) n zira
FIGURE 3: gambar kami semasa merentas desa

nak cite kat korg pasal merentas desa ala-ala matrix..bpak giler kelaka.....ia dilakukan pada minggu keempat kiteorg kat matrix pada ari sab2...mlm 2 kiteorg da la x tido sbb rgk BOF...hahha...tgk ramai2 masyuk dowh...bergelak ketawe ssame..mmg best!!!haa...sambung balik da la x tido pastu kene bangun awal pagi sbb nak kene lari...aku ingat kene lari bapak la giler jauh tgk2 lari dalam matrix 2 sampai kat umah OB je yg terletak 3 KM kowt...ntah pape ntah...baek x yah merentas desa..merentas matrix suday...hahahha...klaka la...kiteorg dpt berlari ngan pengarah KMNS...pergghh...die la sebab kiteorg smpai second place..tidak kteorg mng....ceh...xpe la org tue an....just pass...hahha...lepas abis merentas matrix 2,bantai plak makan nasi lemak...baek x yah lari an...hahaha...agak kelaka disitu....haaa..da abis bcerite pasal roomate aku skunk nak cite pasal classmate aku lak....gamba kat bawah nie la gamba klas-mate aku...ade sorg je cine...tp bapak ar pandai cine nie...pas2 ade sorg lg dak laki yg pandai dr skul SASEER aka classmate apeng dlu...bpak ar....mencabar aku utk menjadi lebih maju dari semue aspek...tp cine klas aku nie x reti nak bgaul ngan pompuan...die kwn ngan dak laki kelas aku je..haa..dlm kelas 2 aku sorg je yg x pakai tudung..lain dari yg lain..that makes me special!!!hahhahha....kat klas aku ade group baru yg terdiri dr 5 org termasuk aku...kteorg nie kire cm geng pompuan plg bising n ske bgosip..hahha...kate ex-exco publisiti...mesti la jenis2 geng cam2 aku join..hahaha....aku seronok gak la kawan ngan mereka...tp no heart feeling guys..geng skolah menengah lg best dr matrix!!!:)
dekat matrix nie aku ambik 3 subjek je tp dienyer elektif pergghhh...banyak..aku ambik aliran fizik so subjek yg aku blaja juz physic,chemist n math...subjek elektif lak IT, agama, kemahiran dinamika aka KD n sports...kelas aku dapat sport golf...pergghh..menganjing ar kiteorg.... selepas 2 bln dok kat matrix tibalah mase utk kteorg menghadapi UJIAN PERTENGAHAN SEMESTER aka UPS....ceh.....die masuk 4 chapter setiap sujek yg aku ambik....baru masuk da exam...ape kes...ngok nyer matrix....menstesskan aku je...da la tiap2 mggu wajib ade test dr salah satu subjek...mmg aku ade mase nak bergembire an...mase test UPS 2 result aku agak terok ar...bukan x blaja...blaja tp mungkin aku stress sampai nak wat exam pown x betol...tekan calculator salah la....ape la...so aku kene wat terbaek utk PENILAIAN SEMESTER PERTAMA MATRIKULASI aka PSPM yg akan berakhir ari selase depan...soo..lepas UPS kteorg dpt cuti seminggu je an lepas 3 mggu kulaih cuti hari raye lak....

haa..penat la menaip nie...nie baru setengah semester yg aku cerita..nnt cerita selanjutnya di bahagian kedue....lebih byk cite menarik yg berlaku...nntkan yer...!!!


KOLEJ MATRIKULASI NEGERI SEMBILAN : MARILAH MENJANA NILAI DAN SKOR!!!

No comments:

Post a Comment