Sunday, June 19, 2011

manga and my love story :3


hai guys!
ttibe plak arini rase nak wat entry jiwang-jiwang lak..hehe..da nak dekat la tuhh kowt hihi..
okeh seperti mana yg anda tidak ketahuan aku nie agak boleh dikire cm otaku gak la..OTAKU or in other words known as anime n manga freaks..addicted sgt kat manga and anime..tgk jela aku nyer wallpaper kat blog n twitter an...kat tumblr je okeh..2 pown rasenyer nak tuka da bile2..hehe.. okeh da jauh menyimpang :3
okeh bile aku ckp aku ske bace manga ade org ingat aku ske bace majalah mangga yg ntah pape tuh..ala yg model die asyik posing kat swimming pool tuhh.cm daq xde tempat lain nak posing tuhh..pelik la..ade je tempat lain yg menarik!
okeh da out of topic lg!sorry guys

okeh manga! manga! manga!
aku ske sgt bace cite fiksyen or sometimes non-fiksyen nihh..menarik..selalunyer genre manga yg aku ske bace is soujo,school life,adventure and sometimes(actually most of the time) romance..haha.bile da bace manga mmg x terbuat la keje lain..every week aku mesti beli manga.klau x beli x sah..so can you imagine bape byk maga aku ade kat umah nie yg aku da kumpul dr aku umur 15 thn sampai skunk 19 thn..quite a lot right..kwn2 aku yg dtg umah aku kagum tgk rak manga aku kat dlm bilik..hehe*bangge seketika* fyi i klau x beli manga i bace on9 je..jimat skit..hihi..slalunyer manga bleach, fairty tails, air gear, nurarihyon no mago, kaichou wa maid sama and mahou sensei negima la yg aku slalu bace on9..nak beli manga diorg kene g kl..jauh sgt..
so aku slau beli manga keluaran gempak starz dengan kerjasama shogakukan inc. from japan..kkdg manga diorg best kkdg x..aku support jugak kartunis malaysia cm kaoru, zint,oga,clay n more..tp my fav is kaoru n zint!nice manga guys! okeh da jauh menyimpang lg..tujuan aku tulis entry nie sbnyer nak gtaw effect manga tuhh kat aku! okeh org kate bace byk komik xde manfaatnye an..sila lempang org yg ckp cmtuh..ade byk je kelebihan die..from reading manga i can improve my english bkn e2 saja ley blaja culture org2 jepon..berkembang skit otak an..okeh cukup sampai disitu aku cite pasal manfaat manga

back to the real agenda hampir 60% manga aku ade genre romance..so cite love story jela yg byk an.bile bace cite love story dlm manga tuhh rase cm bahagie je..seronok jln cerite percintaan diorg..walaupun starting die sedih tp ending die mesti happy ending..aku nie seorg yg x boleh nak face the reality sgt..bg aku everything have a happy ending..so bile korg bace manga tuhh ade x korg bace pesanan dr editor or coretan extra editor manga tuhh..most of them wat manga tuhh punyer story board base on real experience wo..so bende e2 bukan stakat angan-angan kosong tetapi kenyataan..kite boleh menyingkap kebahagian dengan pelbagai cara..e2 yg manga2 tuhh aja aku..

bile aku selesai bace manga yg penuh dengan cerite sweet2 tuhh aku terpiki adakah jln cerita percintaan aku seperti character2 dlm manga tuhh...adakah aku akn menemui cinta sejati akuh..wahh ayat x ley bla but serius kkdg aku tpiki gak nnt bile aku da kawen aku nak gak cite pasal pertemuan mama die n pap die yg sweet tuhh..aku harap jln cerita percintaan aku boleh dibuat manga..hehe..e2 la harapan aku tp aku rase harapan tinggal harapan sbb aku rase xde sape pown akn nak kat aku..mama aku pown ckp camtuh..aku tanye la kenape mama ckp cmtuh..nak taw ape mak aku jwb!!ini jawapannyer "perangai x senonoh sape nak kat kaw..igt klau nak husband yg baek perangai pown kene baek"..aku berfikir sejenak lepas mama ckp cmtuh.lepas piki aku rase aku cm xkn nak kawen sbb perangai aku nieh bkn la baek sgt..cmne nnt dpt hubby yg perangai ntah pape or nnt dpt ank yg ikut perangai buruk aku nie..memikirkannyer pown da cm mimpi ngeri aku..that is the reason why i prefer to get married late..aku takut utk menghadapi realiti..biarlah aku dlm alam fantasi akuh je!

aku nie sbnyer da kene fobia bercinta..lepas je clash ngan ex aku tuhh aku cm da malas nak bcinta..aku takot nak rase kesakitan break up tuh semue..aku da xnak melaluinye lagi tp org ckp lg byk experience lg cepat kite matang or something like that but idk! bape tauh aku ambik mase utk melupakannye..pheeww..penat n letih taw x..lg2 satu skolah..hari2 mengadap muke die!so since that time i decided that my next bf is qualified to be my future husband and be the kids or my children..ceh ceh ceh..ayat menganjing je..so maknenyer the meaning is lambat lagi la aku nak menukarkan status aku dr single ke in a relationship..haha..so skunk kalau aku ske someone i just keep my mouth shut and see him from distance je..its more worth it kowt..x semestinyer aku ske someone tuh die ske aku balik an..ak bkn la cantik mane pown..x cantik pown..



okey, aku da menyimpang skit lg!kesimpulannyer manga telah membawa aku ke alam yg lain..HAHAHA..bile aku bace manga ku kat dlm dunie aku sendiri..all my problem gone just like that so aku memerlukannyer utk release tension aku nie..lg2 time study or exam ke mmg effective..OMG bercakap pasal manga aku lupe nak bace manga arini..damn! ok guys sampai disini saja. nak chow bace manga..nite2 peeps..adiyos!
p/s: not all otaku are freaks :3

No comments:

Post a Comment